Budowa pierwszego w gminie Łuków żłobka jeszcze się nie skończyła, ale samorząd już przygotowuje się do uruchomienia nowej placówki. Właśnie ogłosił przetarg na jej wyposażenie oraz konkurs na stanowisko dyrektora.

  Żłobek powstaje od podstaw w rejonie Urzędu Gminy w Łukowie. To dwukondygnacyjny budynek o powierzchni użytkowej prawie 870 m2 z częścią administracyjną i salą zajęć korekcyjno-ruchowych na piętrze.

  Budowa będzie kosztować prawie 3,5 miliona złotych, z czego ponad połowę samorząd otrzyma z rządowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat „Maluch+”.

  Nowa placówka będzie wyposażona w meble i akcesoria dziecięce oraz sprzęt AGD i ICT, m.in.: szafki, regały, biurka, leżaki, urządzenia i naczynia kuchenne, wyposażenie łazienek i sali korekcyjnej, pomoce dydaktyczne i zabawki oraz sprzęt komputerowy.

  Firmy, które chcą wyposażyć nową placówkę mogą składać oferty do 18 listopada, a termin realizacji zamówienia jest wyznaczony na 12 grudnia. Koszty wszystkich zakupów gmina pokryje z własnego budżetu.

  Do 19 listopada są przyjmowane dokumenty kandydatów na dyrektora żłobka, który zajmie się m.in. rekrutacją pracowników i maluchów. Pierwsi podopieczni mają się pojawić w nowej placówce w pierwszym kwartale 2020 roku.