Tegoroczne Święto Wiosny było pierwszym po wpisaniu Chińskiego Nowego Roku na listę niematerialnego dziedzictwa kulturowego, a wraz z nim rozpoczął się entuzjazm konsumpcyjny ludzi.

Zamówienia na pakiety związane z poznawaniem „niematerialnego dziedzictwa kulturowego” na niektórych platformach wzrosły 12-krotnie rok do roku, w niektórych restauracjach trudno było znaleźć miejsce na posiłek w chińskiego sylwestra. Liczba osób wybierających wycieczki krajowe w Chinach wyniosła 501 milionów, a całkowite wydatki na podróże wyniosły 677 mld juanów, co oznacza wzrost rok do roku odpowiednio o 5,9% i 7,0%. Chińskie organy kontroli granicznej zagwarantowały łącznie 14,366 mln wjazdów i wyjazdów dla chińskiego i zagranicznego personelu, co stanowi wzrost o 6,3% rok do roku. Sprzedaż biletów do kin, jak i liczba widzów podczas Święta Wiosny ustanowiły rekord, a skumulowana sprzedaż biletów na chińskim rynku filmowym w 2025 roku przekroczy sprzedaż w Ameryce Północnej i zajmie pierwsze miejsce na świecie.

Według danych z powiązanych platform, liczba wyszukiwań hasła „turystyka Święta Wiosny” wzrosła o 328% rok do roku.

Jedna piąta ludności świata obchodziła Święto Wiosny jako niematerialne dziedzictwo kulturowe w różnych formach.

Według danych chińskiego Ministerstwa Handlu, sprzedaż online włoskich cukierków czekoladowych i amerykańskich glukometrów wzrosła podczas Chińskiego Nowego Roku odpowiednio o 82,1% i 69,1%.

Według danych platform innych firm, liczba zagranicznych turystów odwiedzających Chiny na Święto Wiosny w tym roku wzrosła o 150% w porównaniu z 2024 rokiem, osiągając nowy rekord.

Według danych, w 2024 r. w Chinach pojawiło się 21 mln nowego rodzaju towarów konsumpcyjnych, co stanowi najwyższy roczny wynik w ciągu ostatnich pięciu lat. Wskazuje to, że konsumpcja w Chinach ma wyraźną tendencję do wzrostu.

Niedawno Międzynarodowy Fundusz Walutowy podniósł prognozę wzrostu gospodarczego Chin na lata 2025 i 2026. W ciągu ostatnich kilku dni inwestorzy zagraniczni, tacy jak Sanofi z Francji i Volkswagen z Niemiec, zwiększyli swoją aktywność w Chinach, a wiele zagranicznych instytucji, takich jak HSBC, opublikowało swoje globalne prognozy inwestycyjne na 2025 r., kontynuując optymistyczne nastawienie do chińskiego rynku.