Biuro projektowe, pracujące na zlecenie lubelskiego oddziału GDDKiA, przedstawiło dwa warianty przebiegu tzw. dużej obwodnicy Łukowa. Mieszkańcy miasta i gminy Łuków mogli się z nimi zapoznać podczas konsultacji społecznych, które odbył się 2 marca w sali konferencyjnej Urzędu Miasta.

Pierwszy wariant, nazwany na spotkaniu „czarnym”, zakłada, że obwodnica będzie przecinała ulicę Zimna Woda, a  w miejscu przecięcia wybudowane zostanie rondo. W tym wypadku konieczne będzie wyburzenie kilku budynków mieszkalnych.

Drugi wariant nazwano „zielonym”. Przewiduje on poprowadzenie obwodnicy przez teren Natury 2000 oraz po terenie miejscowości Ławki.

Warianty różnią się długością. Jedna wersja mija zalew z lewej strony, druga z prawej.

Wariant „czarny” nie spodobał się mieszkańcom ulicy Zimna Woda i Gołaszyna. Wariant „zielony” – mieszkańcom Ławek. Teraz mieszkańcy mogą pisemnie zgłaszać swoje uwagi do GDDKiA. Mają na to czas do 20 marca.

Obwodnica Łukowa to inwestycja wpisana do Rządowego Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020 – 2030. Inwestorem jest oddział GDDKiA w Lublinie. Obecnie trwa opracowywanie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz dokumentów przetargowych.

Obwodnica Łukowa ma być to drogą jednojezdniową o długości około 12 km. Zacznie się przed Gołaszynem i przecinając ul. Łapiguz, zakończy się na drodze 63 na granicy miasta i gminy Łuków. Planowany czas budowy obwodnicy Łukowa to lata 2026 – 2028.

Relacja ze spotkania w sprawie budowy tzw. dużej obwodnicy Łukowa już wkrótce w Master TV.