Polskie Koleje Państwowe S.A. podpisały umowę z Łukowskim Ośrodkiem Kultury. Dotyczy ona wynajmu pomieszczeń budynku dworca PKP, gdzie ma powstać sala widowiskowa. Podpisanie umowy oznacza rozpoczęcie generalnego remontu łukowskiego dworca.

Do podpisania umowy doszło 27 grudnia. W imieniu PKP S.A. umowę podpisał członek zarządu spółki Krzysztof Golubiewski. Podpisanie umowy oznacza, że będzie można przystąpić do prac nad projektem technologii sceny,
a następnie wiosną 2023 roku ma zostać ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy remontu dworca. Na piętrze budynku powstanie sala widowiskowa na 300 miejsc wraz z zapleczem technicznym, a na parterze – foyer, kasa, garderoby oraz część przeznaczona dla podróżnych, gdzie będą m.in. kasy biletowe.

Umowa najmu została podpisana na 15 lat. Zgodnie z decyzją podjętą przez łukowskich radnych w lipcu tego roku, w tym okresie na wynajem Sali i jej wyposażenie ma być wydane w sumie 2 mln zł. Do tego trzeba będzie jeszcze doliczyć koszty związane z rachunkami m.in. za prąd. Jak zapewniał pół roku temu Grzegorz Skwarek, dyrektor ŁOK, sala widowiskowa na pewno „na siebie zarobi”. Umowa na wynajem sali widowiskowej na dworcu PKP ma zacząć obowiązywać od 2023 roku.

Według zapowiedzi przedstawicieli spółki PKP, remont budynku dworca PKP oraz jego otoczenia ma zakończyć się we wrześniu 2024 roku. Inwestycja ta zostanie sfinansowana z Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016 – 2023, przy wsparciu środków z budżetu państwa. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A.