Placówki, które oferują różnego rodzaju usługi medyczne, muszą zadbać o właściwe wyposażenie w narzędzia i sprzęt. Obecnie coraz więcej z nich nawiązuje współpracę z jednym dostawcą, tak aby nie tylko ograniczyć koszty, ale również zoptymalizować dostawy. Na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy sprzętu, a także niezbędnych narzędzi medycznych?

Zakupy w jednym miejscu

Zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy, lubią mieć możliwość zrobienia zakupów w jednym, wybranym przez siebie miejscu. Jest to bardzo istotne w przypadku placówek medycznych. Współpraca ze zbyt dużą liczbą dostawców często prowadzi do braków w dostawach, a także nieporządku w dokumentacji. Niezbędne narzędzia pracy medyków musimy bowiem kupować w kilku miejscach, jednocześnie dbając o to, aby w placówce medycznej nigdy niczego nie zabrakło. Dlatego też warto postawić na jeden, sprawdzony sklep bądź hurtownię medyczną, w której znajdziemy zdecydowaną większość potrzebnych nam przedmiotów. Oczywiście, niektóre sprzęty czy aparaturę możemy kupować gdzieś indziej – ostatecznie robimy to jedynie raz na jakiś czas. Niemniej jednak podmiot, z którym współpracujemy, powinien oferować wszystkie sprzęty i akcesoria, których na co dzień używa się w szpitalach czy w przychodniach. Co więcej, zwróćmy także uwagę na ich dostępność. Hurtownia medyczna powinna dysponować systemem, który jest kompatybilny z magazynem. Dzięki temu nie dochodzi do sytuacji, w której okazuje się, że zamówionego przez nas produktu brakuje w hurtowniach. Zdecydowana większość produktów, które chcemy zamówić, powinna być zawsze dostępna – na przykład skalpele chirurgiczne sklep dezynfekcja24 oferuje niemalże od ręki.

Wysoka jakość produktów

Klienci hurtowni medycznych zwracają dziś uwagę przede wszystkim na wysoką jakość produktów, które zamawiają do ośrodków zdrowia. Sprzęty i akcesoria medyczne muszą bowiem spełniać wszelkie normy, które zapewniają bezpieczeństwo zarówno pacjentom, jak i personelowi. Warto zwrócić uwagę na najwyższą jakość nie tylko drogich sprzętów, takich jak meble medyczne czy aparatura diagnostyczna, ale również akcesoriów jednorazowego użytku, takich jak rękawiczki, maseczki, fartuchy. To one dają medykom poczucie bezpieczeństwa, a także chronią ich przed przedostaniem się do organizmu chorobotwórczych drobnoustrojów. Wysoka jakość produktów wcale nie musi iść w parze z bardzo wysoką ceną, o czym warto przekonać się, korzystając z oferty wybranych hurtowni medycznych. Powszechnie wiadomo, że jednostki medyczne, szczególnie publiczne, borykają się ze znacznie ograniczonym budżetem. Nie oznacza to jednak, że muszą rezygnować z wysokiej jakości narzędzi pracy – zarówno dla dobra pacjentów, jak i osób zatrudnionych w placówce.

Opinie i referencje

Zanim nawiążemy współpracę z konkretnym dostawcą sprzętu medycznego, warto sprawdzić, jakimi opiniami cieszy się wśród podmiotów, które już skorzystały z jego usług. Zarówno opinie, jak i wydane referencje mogą być bardzo pomocne w podjęciu decyzji. Oczywistym jest, że każda placówka medyczna ma nieco inne oczekiwania wobec dostawców – jedne wymagają niemal pełnej automatyzacji, dzięki czemu o wiele łatwiej jest złożyć zamówienie i komunikować się z osobą odpowiedzialną za jego realizację, inne zaś stawiają na dostępność produktów znanych marek. Niemniej jednak dla każdego podmiotu, świadczącego usługi medyczne, bardzo istotna powinna być płynność dostaw. Wiadomo, że w placówkach medycznych nigdy nie może zabraknąć akcesoriów czy sprzętu. Z drugiej zaś strony nadmierne magazynowanie ich generuje bardzo duże koszty, czego zdecydowana większość podmiotów stara się unikać. Dlatego też o wiele lepiej jest postawić na szybkie dostawy, które mają miejsce maksymalnie w kilka dni od momentu złożenia zamówienia. Wybierzmy podmiot, które oferuje darmowe dostawy w przypadku nawiązania stałej współpracy bądź po przekroczeniu pewnej kwoty zamówienia. Ze względu na konieczność częstego uzupełniania niedoborów, pozwala to w skali roku sporo zaoszczędzić.