Końcówka 2020 roku to doskonały czas na podsumowania i prognozy w dziedzinie marketingu internetowego. Bez wątpienia ostatnie miesiące pokazują, że w świecie WWW zmieniło się wiele, zwłaszcza dla biznesów, które zdecydowane są walczyć o najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. W poniższym krótkim artykule spróbujemy posiłkując się wiedzą ekspertów wymienić najważniejsze aspekty batalii o pierwszeństwo w Google.

Zwróć uwagę na wyszukiwanie głosowe i zasadę Mobile First

W ostatnim czasie gigant z Moutain View oszacował, że aż przeszło 50% zapytań kierowanych do wyszukiwarki pochodzi z urządzeń przenośnych. Nic więc dziwnego, że smartfony i tablety zaczynają rządzić rynkiem sprzedaży sieciowej. Co więcej, nierozerwalnie wiążą się z nimi zagadnienia takie jak popularny Voice Search pozwalający przeszukiwać zawartość sieci za pomocą głosu oraz responsywny web design, czyli takie projektowanie stron, aby same dopasowały się one do danej rozdzielczości wyświetlacza.

O ile w przypadku wyszukiwania głosowego musimy wziąć pod uwagę zmianę fraz, na które pozycjonujemy stronę, aby uwzględnić chociażby dłuższe i bardziej potoczne hasła, o tyle w tworzeniu szablonu strony powinniśmy się kierować przede wszystkim wygodą i funkcjonalnością, zgodnie z zasadami UX. Oczywiście istnieją inne części pozycjonowania, które mogą zostać wykonane samodzielnie przez klienta, jednak w dopasowywaniu strony do urządzeń mobilnych powinniśmy z całą stanowczością skorzystać z fachowości i doświadczenia jednej z wielu agencji interaktywnych działających na polskim rynku. Specjaliści nie tylko skroją strategię pozycjonowania na miarę Twojej firmy, ale także sprawią, że jej internetowy adres zapełni się użytkownikami elektroniki przenośnej, którzy szybko zmienią się w nabywców!

Nie zapominaj o wysokiej jakości content marketingu

Ostatnie update’y algorytmów Google niezmiennie pokazują, że pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google (https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/) będzie polegało na publikowaniu jeszcze atrakcyjniejszej i bardziej angażującej zawartości, która odpowie na problemy i potrzeby naszej grupy docelowej. Bezpowrotnie minęły już czasy, kiedy to tekst słaby merytorycznie miał szansę podnieść naszą pozycję w rankingu stron. Dziś wyszukiwarka potrafi nie tylko ocenić całościowo serwis pod względem przekazywanej odwiedzającym ekspertyzy, prezentowanego autorytetu i wiarygodności, ale także jest w stanie na podstawie niuansów językowych odkryć czy tekst jest pisany w naturalny sposób, czy też stanowi rodzaj wieszaka na sztucznie umieszczane w nim słowa kluczowe.

Za taką sytuację odpowiadają dziś odpowiednio aktualizacje algorytmów EAT oraz BERT. Naturalnie pisaniem tekstów na potrzeby wewnętrzne (np. blog firmowy, poradniki) oraz zewnętrzne (artykuły sponsorowane) możesz zająć się na własną rękę, jeśli dysponujesz dużą ilością wolnego czasu oraz fachową wiedzą. W przeciwnym wypadku najlepiej zdać się na pomoc agencji interaktywnej i teamu profesjonalnych copywriterów w niej zatrudnionych. Dzięki ich tekstom zwiększy się ruch na Twojej stronie, a wielu odwiedzających zamieni się w stałych klientów marki!

źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/