NAUCZYCIEL I LO NA SEMINARIUM W PARYŻU |

WAŻNE:

                 * EMISJA PROGRAMU MASTER TV * 18 maja godz. 20:00 * Obchody Konstytucji 3 Maja * 25. Uliczne Biegi 3-majowe  * Powiatowe obchody Dnia Strażaka *  Knferencja “Za życiem” w Zespole Placówek  * “Oblicza lasów”  * Finał Pucharu Polski BOZPN  * Emisja NON STOP  19-20 maja

NAUCZYCIEL I LO NA SEMINARIUM W PARYŻU Wiadomości

W dniach 7 – 10 maja w seminarium naukowym we Francji uczestniczył nauczyciel wiedzy o społeczeństwie i historii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki w Łukowie, Michał Mojski.

Cykl wykładów i warsztatów zorganizował Instytut Mémorial de la Shoah w Paryżu oraz rządowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie. Spotkanie nauczycieli z Polski i Francji nosiło tytuł: „Edukacja historyczna i obywatelska: Shoah jako punkt wyjścia”. Pedagodzy z obydwu krajów zajmowali się dziejami II wojny światowej, ze szczególnym uwzględnieniem Holokaustu oraz dziejów kolaboracyjnego rządu Vichy we Francji. Ocena ludobójstwa z tamtego okresu stała się również podstawą do dyskusji o innych zbrodniach przeciwko ludzkości, dyskryminacji, uprzedzeniach, stereotypach. Umożliwiło to również francuskim edukatorom zrozumienie polskiej perspektywy.

To nie pierwsze zagraniczne szkolenie, w którym brał udział nauczyciel z I LO. Reprezentował już Polskę w 2010 r. w Tallinnie w Estonii podczas warsztatów: „Wieloaspektowe podejście do nauczania – uczenia się historii: różnorodne narzędzia rozwijania empatii i szacunku do różnorodności”, a w 2011 r. – w Borgarnes w Islandii podczas warsztatów: „Trening uwrażliwiający na problemy migracji, dyskryminacji, kultury i różnorodności ze strategią nauczania tych zagadnień w różnych grupach wiekowych”. Jest twórcą autorskiego programu nauczania wiedzy o społeczeństwie na poziomie rozszerzonym, „Civis sum! – Jestem obywatelem!”, nagrodzonego w konkursie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz innowacji pedagogicznej, „Aktywny i twórczy obywatel – edukacja medialna, prawna i obywatelska”, zatwierdzonej przez Lubelskiego Kuratora Oświaty. Obydwa pomysły są realizowane w I LO w klasie o rozszerzeniu historia – wiedza o społeczeństwie, przygotowującej do studiów na prawie, psychologii, stosunkach międzynarodowych i innych kierunkach.

Zobacz także